Lite kvälls experiment

Jo funderat dom senaste nätterna på min gammla bälg kamera hade vart så kul och fota med den.
Men kassetterna till den är för glasplåtar.
så  jag har testat lite ikväll med ilfords papper som jag har liggandes.
Väldigt svårt att få exponeringen rätt så fruktansvärt långsama papper.
Men tillslut fick jag till det någorlunda men mitt provisoriska mörkrum är ganska
primitivt och ända kemin jag har hemma är d-76 framkallare som är till för film inte papper och fix har jag inget.

Så man får framkalla sen skölja snabbt som ögat ut te köket och fota av pappret innan det blir brunt.
Men med 1.30 min så blev det hyvsat säkert 4-5 min fick pappret
ligga i framkallningen.
Bilden på sambon blev fräck värsta spökbilden slog min lilla
studioblixt så mycket den orkade på henne
sen fick hon gå iväg och 1.30 min exponerade jag rummet.

Sen har jag blivit ruskigt sugen på att börja igen med polaroid film.
Det är ganska dyrt med fruktanvärt roligt funderar på antingen en Polaroid land camera 1000
om det ska bli en med 600 film
Lr en typp Colorpack med packfilm får se kikar runt lite på blocket och tradera.




Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Sv: Jaså, du var sugen på loppis. Det var det tydligen fler som var, rätt mycket folk måste jag säga. Det avtog inte förrän 45 min före stängning, och det är ganska ovanligt.



Vet du om Pingstkyrkan kör igång nästa helg?

2012-01-07 @ 20:32:37
URL: http://ruina.blogg.se/
Postat av: ted

pingstkyrkan kör igång nu på måndag

2012-01-08 @ 09:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0