Med dianan i högsta hugg

Fotar fotar som tusan. Väldigt spänd på resultatet
från dianan. Lite stressad dock för första rullen blev det
inget bra av.
Om man laddar kameran ordentligt går det bättre.
Upptäckte det när kameran slog över på 36 frames.
Klantigt ! Om jag ska vara ärlig så mistänkte jag att
nått var fel ganska tidigt, lade märke till att inte
återspolningsvredet rörde sig när jag matade fram
filmen.
Ryckte på axlarna och tänkte för mig själv det ska nog vara så
men icke, tomt var det inte en ända bild.


Tråkigt kändes som det blev många bra bilder
på den rullen.
Besökte farsan fick underbara bilder
när far bar lillan inne i hästhagen. Båda hästarna
var framme och luktade på maddisen och undrade vad det var
han bar i famnen. Men juste det nää inte nån bild på det minsann.
Inte kul.
Bra bilder på arbetskamraterna gick jag oxå miste om.

Nytt försök! I med en rulle Tri-x 400, så till helgen blir
det ner till mörkrummet. Därav blir det lite stressfotande
men sen vill jag förstås köra igenom en färgrulle oxå.
 
Har hittat ett labb som inte var så fasligt dyrt.
Man kunde få papperskopiorna i fyrkantigt format
så det ligger en färdigskriven fotopåse här hemma och filmen ligger i kylen.

Tänkte att jag skulle försöka lägga upp lite mer analoga bilder
på bloggen. Det har vart så mycket att greja med det senaste.
Har fyra rullar i kylen som jag ska framkalla och en i dianan.
Packar inför flytten jobbar sover blir inte mycket tid över. 
Ingen tid för målandet har det blitt heller. 
Svårt att bestämma mig vilken kamera man ska ha med oxå. 
Får lite ångest när jag tänker på att min canon ligger ensam i skåpet
som den har gjort nu sen jag var i italien. Får rasta den lite.
Den har blivit liggandes sen jag köpte min nikon.
Ruskigt nöjd med den, så liten att ha med sig. Får plats i jackfickan.
Den tar fantastiska bilder.
Men snart är det semester så då kanske jag får mer tid för fotograferandet.

Ne nu är jag trött innlägget blev visst lite långt och osamanhängande

Kommentarer
Postat av: anna

sv: ja, hoppas i alla fall någon bild blir bra :)

2011-06-16 @ 23:13:40
URL: http://merajuice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0