Då bär det snart av

Ska upp till farsan i helgen slappa lite,knäppa några bilder alltid
gott att åka upp till farsan. Blir väldigt lugn när jag är där.
Vet inte riktigt vad det är men betydligt mindre stress och måsten
som skall göras till skillnad mot hemma. Då kan man gå runt i
sin egen takt och njuta fota och må bra.


Blev väldigt inspererad av en blogg jag läst det sista
http://www.fotosidan.se/blogs/hertsius/index.htm får en att
fundera lite på all utrustning man anförskaffat sig.
Men man har ju inte på långa vägar lika mycket grejer som denna snubben.
Har ju en del kameror fast jag sålt av dom
flesta som bara legat o skräpat.
Själv lägger jag inte lika stor vikt vid bildkvaliten som
den omnämda fotografen. Bara inehållet och känslan är rätt i bilden
så är jag nöjd.
Helt farsinerad av Lomography tycker det är grymt fina bilder
fast skärpan aldrig blir hellt okaj vinjetering knepiga färjer och ruskigt
mycket kontrast.

Har räknat ihop vad alla grejer kostar några gånger.
Inte så farligt faktiskt, visst canonen med L-objektivet kostade en slant
det ska jag inte säja något om.

Dom analoga kamerorna som jag har och har haft har inte kostat
specielt mycket.
Dom tar underbara bilder  
Werran är nykomlingen i min samling ej framkallat något
Sen är det Dianan Älskar square
jo jag har en gammal rollie 35 min jobb kamera det sista alltid med på jo 
en Holga och en minolta 800 si
oj det blev många har en Praktica mtl5
sist men inte minst så har jag en gammal fieldkamera
utan objektiv letar efter ett tidsenligt i mässing

Ska se om vi åker ut till hästarna i helgen alltid roligt o fota hästar.
Funderar på vad för kamera eller kameror man ska ta med
Canonen blir det ju men vad ska man mer ta med måste ju ha en
analog med oxå.
Valet står mellan Werran eller Dianan, Dianan är laddad med fp4 ilford
Werran är laddad med fujicolor superia svårt val men det lutar åt werran.

1 Har inte framkallat något från den 
2 Den e JÄTTE fräck
3 massor inställningar
Hmm nackdelar med verran
1 ingen exponerings mätare
2 färg film

Det mesta löser sig med Dianan finns ju bara två nej
fyra inställningar  slutaren finns bara en tid och bulb.
Två bländare så det finns inte så mycket att bråka om exponeringen
men det känns jobbigt att jag inte har framkallat nått från werran.

Det blir nog Werran endå får ta med en fp4 rulle i fickan
kan ju använda canonen som exponerings mätare.

Kanske ska ut och fiska med kusinen på söndagen.
om han inte får massor jobb han har joure men jag kan ju alltid
följa med och kolla hur man lagar hissar.
Tycker att det e riktigt spännande med hissar vet inte varför
men det är mekanik hydraulik och lite el det e fräckt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0