Snart kommer våren

Nu har man varit ute hela helgen och fotat så det har blivit några bilder som jag
kände funkar dock inte så många som jag hade hoppats på
men det kommer fler helger.
Det är ganska svårt att fånga bra bilder när man traskar runt och inte har bestämt
sig vad man ska fota jag får skärpa mig och planera mina fotoutflyckter lite bätre
packa med stativet och filter uv + ir filtret ganska roligt att fota med ir filter fast 
det blir ganska långa tider brukar köra mellan 20 och 30 sekunder så det är ett 
måste med stativ sen får det inte blåsa heller om man vill att bilderna ska
bli skarpa.

Hade tänkt att jag skulle börja lite försiktigt att fota i raw alla säjer ju att 
det är så bra jag har framtills nu tyckt att det är lite omständigt med raw
när man måste konvertera alla bilder man har tagit på en dag inte roligt 
och gå igenom och justera alla bilder kan ju bli en del bilder på en dag 
fotade ett jobb i raw tog flera dagar att konvertera och fixa bilderna 
så det är lite svårt att motivera sig till att fota raw det är så lätt med 
jpeg bara att fota så är det klart.

Nä nu kommer ett urval av helgens bilder   

tagen från snöhögen i skeppsviken f 13  1/500 sek iso 100
uddevallabron

skogslyckan f 22 1/4 sek iso 100 "handhållet"


Unneröd  f 22 1/4 sek iso 400 "handhållet"
älskling vid skolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0