Äntligen frisk


Äntligen frisk och solen skiner

Har äntligen tatt mig i kragen och varit ute och fotat fast bara på jobbet
har vart sjuk ett tag sen har jag fått en ny kamera fast det var ju inte riktigt vad jag behövde
men den följde med när jag köpte en begagnad ljusmätare så det blir kanske en rulle
till helgen får se om jag hinner har en halvtagen rulle i feden och en 120 rulle med 4 frames
kvar i mamiyan och laddar antagligen den nya kamran med en rulle i morgon så snart
kommer det nog upp en hel del med analoga bilder här på min blogg kanske hinner
i helgen men jag tror inte det kalas på lördag och lite kalas på fredag men på söndagen
kanske jag kan klämma in några timmar i mörkrumet hoppas jag i allafall.

He jo den nya kameran såg faktiskt ut att kunna fungera det är en Miranda
en japansk kamera tror den är från 63-66 som sagt fick med den när jag
köpte en ljusmätare blev riktigt förvånad när jag fick upp kameran till ögat det var den största
och klaraste sökare som jag har sett fick med ett 28mm objektiv och ett 50mm
kamran och objektiven värkar ganska välbygda verkar som en väldigt trevlig
kamera spännande om den levererar bra bilder så lägger upp lite bilder sen när jag har
framkallat en rulle.
så kommer två av dagens bilder på jobbet ganska svårhanterligt och skarpt ljus idag men
några bilder blev det har försökt att styra upp bild kompositionen lite men man får nog titta noga för att se det tror jag har en förmåga enligt mig själv att skapa ett visst kaos i mina bilder
speciellt i bakgrunden men något är det som får min blick att dra sig åt det hållet

kaoset på skroten





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0