Två bröder

Har haft ganska svårt att komma på något att skriva om idag
och bara analoga kort har blivit tagna så jag har inget nytt att visa upp
så därför lägger jag upp en bild som jag tog i sommras på mina kusiner.

Jo föresten jag har funderat på ett fotofenomen idag som jag har svårt att
förstå tjusningen i eller jag förstår ju att modellerna tycker att det är lajbans 
att bli plåtade och sminkade jag tänker förståss på Modellför en dag.
Fruktansvärt tråkiga bilder och det är inte modellerna det är fel på
tror att det går att fota alla mäniskor om man vågar anstränga sig lite
och lägga lite tid och tanke bakom bilderna inte bara ställa upp dom på rad med lite olika bakgrunder känns lite passfoto.
Tråkigt är det att dessa bilder dyker upp överallt framförallt på facebook 
folk som hade kunnat utgöra ett jätte bra bildmatrial framställs enbart tråkiga
men konceptet med modell för en dag tycker jag är helt okaj "vanliga "mäniskor
får ett tillfälle det är anlednig till att jag är så farsinerad av Matt Blom
en fotograf som både respekterar och porträterar kvinnorna på ett fantastiskt sätt.
http://www.thenuproject.com/site.shtml 


broder tala min broder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0