Olyckan !

Har varit ute idag och fotat med den nya kameran.
Allt gick jätte bra ända tills jag skulle spola tillbaks filmen. Trodde jag visste hur man frikopplade
rullen men icke. Hehe det gick lite trögt när jag skulle spola tebax filmen, sen hörde jag ett ritch...
Efter detta så gick det jättelätt, öppnade kameran och titta: va roligt, filmen satt kvar på fel sida...
Men men, man lär sig. Hmm, kanske skall man läsa instruktionsboken innan, för 
hur ska man annars veta att man ska trycka o vrida avtryckaren för att spolen ska gå fri. 
Fixade objektivet idag också. Fokusringen var jättetrög men lite olja gjorde susen.
Trivs verkligen med kameran och känslan är som en ak-47: stilren, tung, gedigen. Inget lull lull.
Man behöver inte vara rädd om man är ute sent och fotar, den går nog att använda som tillhygge.

Tänkte att jag skulle åka ner till fotoklubben och framkalla imorgon.
Ska faktiskt testa att framkalla färgfilm i kodak d-76. Det ska funka har jag hört.
Återkommer med resultaten i morgon och förhoppningsvis även med bilder från ak:n!

 
mmmm kameror gör mig lycklig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0