Funderingar !

Jag har funderat idag på fotandet det känns lite konstigt när man fotar med digitalkameran.
Om det är jag som gör fel eller om det är kameran som har sina begränsningar
det har slagit mig när jag har haft med mig både en analog och digitalkamera.
Vid samma tillfälle tar jag sällan upp båda kamerorna  för att fota samma motiv
det känns fel vissa motiv passar sig bara analogt vilket även märks i bilderna
det tråkiga är att det alltid är samma visa av någon outgrundlig anledning
får jag varken den rätta känslan eller bilden när jag fotar digitalt, det funkar inte.

Det som stör mig är pris skilnaden på kamerorna hmmm jag har alltid 
köpt massor med grejer för att utveckla mit fotande batterigrepp ir fillter 
stativ objektiv osv  sen går man ut och tar betydligt bätre bilder med en fed3 leica kopia 
och en rulle tri-x jippi kostnad kanske 400 spänn.
Makabert men jag lär mig nog att hitta den "rätta" känslan snart.

Det är en anledning till att jag skapade bloggen för att få en spark och lite motivation
till att fota har varit mycket detta året skäms nästan att berätta att min ett år gammla
sony a350 endast har 2470 exponernigar på nacken men trots all min digitalkritik så lägger
jag upp några bilder mer exakt två stycken som jag har tagit på jobbet idag
härligt och jobba tillbaks på gården efter förra veckans bilkörning
hoppade in för en arbetskamrat som var tvungen att ploga

spaden mot Lilla huset på skroten som den heter

spaden mot Lilla huset på skroten som den heter he för er som inte vet så
är lilla huset på skroten ett litet skjul och ett påkörnings skydd för gasflaskor
som jag och en arbetskamrat har byggt syns även på bilden nedanför fast från en annan vinkel.

bygnad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0