Framkallat

Så då har man vart nera och framkallat det blev ricktigt bra
förutom motiven kanske inga mästerverk på grund av olyckan igår med
filmen som gick av.
Så fick jag bränna av en rulle på vägen ner till fotoklubben
Men det bästa av allt min 120 rulle färgfilm blev bra 
framkallade den i kodak d-76 "svart vit framkallningsvätska"
Fast jag var nog lite ivrig på resultatet så jag stoppade framkallningen
vid 12 min skulle nog blivit bätre med några minuter till fast det får bli nästa gång. 
Jag har nämligen hela kylen full i gammla färg filmer så här ska ut och fotas mellanformat.
Till nakdelen med detta är att  filmbasen är gul så nårra papperskopior är uteslutet
för tillfället.

Då kommer det lite bilder också börjar med några tagna med fed:en
tyvär så har jag ingen negativ scanner så kvaliten är inte den bästa

fed test

fed test bal


Mamiya 645 kodak ektachrome 64x
färgfilm framkallad i kodak d-76
löv


lillan leker i snö


snöpåträd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0