Äntligen fredag !

Nu sitter man och varvar ner effter en slitsam arbetsvecka
det har blitt några bilder och inlägg denna veckan kommer att försöka att lägga in
lite fler bilder och tankar nu i helgen tyvär så är det ganska tråkigt på vardagarna
den här årstiden.
Mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem  så nu under helgen får 
man försöka att ta igen alla foton som inte har blivit av i veckan som varit 
fast jag har inte så mycket ider men det dycker nog upp i natt.
Det är ganska roligt vad lätt man glömer ider mitt ide minne varar kanske 5 sekunder
därför har jag alltid med mig ett litet antecknings block och penna så jag kan skriva ner funderingar
och ider till både målningar och foton känner att jag även har problem att framställa bilder som efterliknar det jag fotade fastnar för en scen ställer inn korekt exponering vitbalans om jag inte vill över eller under exponera tar bilden chimpar och justerar så långt funkar allt bra problemet blir sen när jag kommer hem och för över bilderna till datorn och kollar på dom så är känslan helt bortblåst
i bilden den känns död tråkig fattar inte vad jag gör för fel.
Tycker att det är lite jobbigt det blir omedvetet att man börjar söka fel i sin utrustnig 
Hmm måste nog vara att jag saknar ett batterigrepp jo det måste det nog vara så då bär det av till affären sen blir det en fotorunda igen men samma resultat det bara eskalerar mina senaste 
funderingar den sista tiden runt mina digitala bilders avsaknande av djup kan jag nästan med säker het härleda till saknaden av en "fotojacka"hehe 
tror det funkar men det kanske ni kommer märka !eller inte tänkte att jag för skoj skull inte skulle 
nämna när jag har innförskaffat jackan fören jag får en kommentar på att mina digitalbilder har blivit bättre om det är någon som kollar in min blogg.

Imorgon kommer det nog mer än en bild 

Bilden är tagen för några år sen Pricken efter barnprogramet superted

inget photoshop vinjeteringen har jag gjort själv det regnade den dagen jag tog min skärbrännare och värmde upp gruset så det blev torrt "ljust"
superteds sidekick 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0