Precis hemkommen från fotoklubben

Ja det blev bilder liteförvånad över skärpan
dom gångerna man inte glömde att focusera
blev hyfsat skarpt tyvär blir bilderna lite kassa
har ingen negativ scanner så jag har fotat
av negativen och vänt dom i ps blir sådär  men
man får en aning om hur det blev
jo sen blir det en bild på min första mod till
holgan inget avanserat hade köpt en avmaskningsram
för 35 mm film men den täckte kanterna på
negativet båring så jag satt en stund och filade och klippte
vips så var kanterna borta och nästa rulle kommer
bli mycket roligar mätte 3.5x3.5 blir negativen wee square
almost like hasselblad Maby

Tyvär måste jag säja att det är en liten djungel
på nätet vad det gäller holga information det blir att
man får räkna hur många klick som låter när man drar fram
filmen först testade jag 20 stog på nån sida sen läste
jag på en annan sida att man skulle ha runt 24-27
så jag testade resten av rullen blev inte så bra
24 och uppåt blev det väldigt glest mellan bilderna
men 20 klick det var mer rätt kanske 3 mm mellan bilderna
så det får det bli i framtiden

kanske hinner med en rulle till i helgen 
får se det blir kanske en tur te loppisen 
och kalas sen beror på hur lillan mår
inte skoj med öroninflamation

 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0