Nyaste tillskottet har anlänt !

Holga 120n vit

Fick ett infall hmmm en toy camera måste
vara nånting som kan va roligt att ha
så surfa in på kaffebrus jag gjorde och
vips med några trycknigar så var den
bestäld köpte en adapter för 135 film oxå
så kan man alltid skaffa film det är inte så
många affärer i närheten som säljer 120 film
så nu sitter det en t-max 400 i skoj och testa
efter rullen ska jag nog modda lite men var så sugen på se resultat
så ingen tejp böjde till låsen lite så dom satt fast

första modden blir nog att slipa ner 135 ramen så man 
exponerar hålen på filmen sen ska jag försöka med nån 
tätningslist till bakluckan vill helst inte köra med tejp 
den är så vit och fin roligt om den får vara så 

Första intrycket av denna lilla plast kamera LÄTT 
väger inget sen kvaliten blev förvånad över att den 
kändes helt okej visst plastig men allt verkade okej 

sen blev jag förvånad trodde att man var tvungen 
att modda kameran för att man skulle få ett
hyfsat resultat när man kör med 6x6 men till 
min förvåning så log det en ram med för 6x6 
i lådan och dom berömda hålen i kamran "hål för kabel till blixt batteri"  
var pluggade köpte en holga 120n så det finns ingen inbygd blixt

Så till helgen kommer det komma ett till
inlägg kanske med bildresultat kanske?
vi får sen.

Jo föresten en liten grej satte på en kamra rem 
jag hade liggandes hemma orginal va så tråkig 
tror remmen är dyrare än kameran 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0